måndag 2 april 2012

Bebisförberedelser

Imorse var jag hos barnmorskan. Tog prover, mätte mage, lyssnade på hjärtljuden och skrev förlossningsbrev. Järnvärdet var mycket högre än sist och när jag berättade hur jag känt de senaste dagarna så trodde barnmorskan att något var på gång! Det känns nära nu! Jag hälsade på hos mormor påvägen hem och väl hemma igen så har jag packat bb-väskan, bäddat spjälsängen och gjort iordning allt i barnrummet. När Jonte kom hem från jobbet så åkte vi till Gränby centrum och handlade blöjor och alla andra babyartiklar som behövs. Fyndade två par mammatrosor på rea från Twilfit och ett par mysbyxor på Cubus att hasa runt i på förlossningen. Jonte unnade sig en snygg skjorta från Marks and Brands. Vi har precis ätit middag ihop och nu är det tvmys i soffan. Underbart att ha sin älskling nära! Nu får han hålla sig hemma!


Sängen är bäddad med Spöket Laban


BB-väskan är påbörjad...


Blöjor är inhandlat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar