torsdag 17 juli 2014

Chili

För ett år sen tog jag hem Chili, något jag inte ångrar att jag gjorde men tyvär blev det inte som jag hade tänkt mig. Min ambitiösa medryttare som hjälpte mig 3 dagar i veckan flyttade och vi var även tvungna att flytta stall efter en kort period.   Jag kom av mig med hoppträning och den senaste tiden har det mest varit jobbigt att få ihop allt med stallpass, ridning, inköp av foder och ridhjälp. Jag har mest haft dåligt samvete, för att jag inte får ihop tiden med häst, familj, jobb och hus så jag har bearbetat en längre tid hur jag ska göra med Chili och nu bestämt att vara hästlös tills småbarnstiden är över. Han kommer i augusti att flytta till Månkarbo ( nära och bra) där två jättegulliga systrar ska ha hand om honom. Två duktiga och ambitiösa tjejer i 20 årsåldern som vill pyssla, träna, tävla, rida ut och ha roligt med min fina häst och ge honom all den tid i världen som han verkligen är värd! Det känns bra och blir bäst så för oss båda! Vi var och tittade på stallet igår och nästa vecka skriver vi kontrakt.

Det bästa är ju att det är så nära så att jag kan hälsa på när abstinensen blir för stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar