måndag 1 augusti 2011

Jobbdags igen...

Första arbetsdagen efter semestern är avklarad och jag kan ju inte påstå att jag har slitit så hårt idag direkt! Det blir väldigt skönt att mjukstarta såhär lugnt efter 4 veckors semester! Det var segt att gå upp när klockan ringde kl 6 imorse, dags att ställa om dygnsrytm igen kanske.... Igår hade jag fullspäckat schema, jag och Jonte var runt på en massa lägenhetsvisningar hela dagen (för att bilda oss en uppfattning vad vi är ute efter att köpa så småningom) och på kvällen firade vi Victor som fyllde 23 år med mat och tårta ute i Vänge. Mamma fick därför rida ut på Chili tillsammans med Elin igår och han hade varit så snäll och skött sig så bra med mamsen på ryggen! Idag har jag och Jonte varit på Björklingebadet efter att jag slutat jobba och så tog jag stallet påvägen hem. Chili fick faktiskt en välförtjänt vilodag idag. Han fick gå ute och äta gott gräs i hagen utanför stallet medans jag mockade och fixade mat. Sen när det var dags att gå in och bli borstad så ville herrn inte alls komma in, så jag fick muta med en morot! Han älskar att gå ute och mumsa gräs ljumma sommarkvällar! Senare ikväll ska vi åka till Arlanda och hämta Robban och Jannika som kommer hem från Grekland!


Chili har det skönt i hagen medans jag fixar i stallet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar