onsdag 19 september 2012

Tidsfördriv

Har jag sagt att jag ÄLSKAR att vara mammaledig och få tillbringa hela dagarna med min underbara dotter? Astrid sover riktigt bra på nätterna nu. Hon har hållt samma ät/ och sovtider i över en vecka nu så hoppas det fortsätter så! Hon har även börjat sova längre vid lunch. Idag sov hon nästan 2 timmar så då hinner man mycket! Idag började jag sätta in kort i det fina fotoalbumet som vi fick i doppresent. Jag gillar att pyssla och göra fint! När Astrid vaknade tog vi en promenad till Ica och sen vidare till gammelmormor och hälsade på! Där åt vi wienerbröd och mös en stund! Ikväll står ridning på schemat, min tur att lämna huset, kul!

Pysselförmiddag!


Denna fina efterlängtade pippitröja från Tradera kom i brevlådan!


Mys hos gammelmormor



4 kommentarer:

  1. Michaela19/9/12

    Skönt att hon sover bra på nätterna! Vad har hon för ät och sovtider nu? Har ni börjat med gröt lr smakportioner nu? Kramar

    SvaraRadera
  2. Tove :-)19/9/12

    Åh så jag längtar efter vår lilla när du skriver sådär! :-) helt galet att man kan längta så mycket efter någon man aldrig träffat!

    SvaraRadera
  3. Som det är nu så somnar Astrid efter 21 för natten och vaknar vid 03.30,4 tiden och äter ca en kvart, somnar om till ca 7.30, äter igen och somnar om till 9! Sen sover hon ca 1-1,5 timme vid lunch. Hon har smakat lite gröt och mosad banan än så länge. Vi har tagit det lite försiktigt. Tänkte pröva Majs och potatis.

    SvaraRadera
  4. Michaela19/9/12

    Vilka bra nätter ni fått till :) Tuvalie somnar tidigt, mellan 19-20 tiden.. Men har svårt att sova själv. Om hon ligger i mitt knä så sover hon tills jag går å lägger mig, och ngn/några timmar till. Men vaknar sen med allt från 1-3 timmars mellanrum, fram till 9 då vi går upp. Börjar bli lite slitit med så mkt osammanhängande sömn.. Känns som man är den enda med en unge som inte sover bra! Hon sov bra första 2,5 månaderna, men inte sen dess. Börjar ge upp hoppet =P fast nån gång vänder det väl! Det jobbiga är att hon vill ammas till sömns, och när hon upptäcker att bröstet inte finns där längre (alltså när hon somnat och jag lagt ner henne) så blir hon ledsen och vaknar till. Vet inte riktigt hur jag ska få bort det..napp vill hon inte ta :( hon är lätt att söva om iaf, somnar så fort hon får bröstet, men det kräver ju ändå att jag måste vakna.
    Kul att hon fått smaka lite smakportioner, längtar tills Tuvalie ska få börja :D

    SvaraRadera