fredag 2 november 2012

Bra artikel!

I uppsalatidningen som kom igår la jag märke till den här artikeln om amning! På måndag ska det starta amningskurser i Uppsala, för att råda bort den kunskapsbrist som finns och hjälpa blivande föräldrar i djungeln av alla råd! Målet är att färre ska få problem och att man som nybliven småbarnsförälder ska kunna njuta mer av den första tiden! Några av de vanligaste problemen är att barnet inte vill ta tröst, att mamman får mjölkstockning och såriga bröstvårtor, det känner man ju igen! Hur bra är inte det här och varför har det inte funnits amningskurser tidigare?? Det står även att förhoppningen med kurserna är att fler ska amma längre- Det tycker jag är bra! Jag är så grymt stolt över mig själv att jag har helammat hela tiden trots två mjölkstockningar och sårig bröstvårta i början, jag gav mig inte och det är jag glad för även om det var jobbigt och gjorde sjukt ont! Jag håller för övrigt på att trappa ner på amningen så nu ammar jag bara morgon och kväll. Det känns skönt! Jag fasar ut lite i taget och förhoppningen är att sluta helt när Astrid äter mer mat.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar