tisdag 13 november 2012

Tänder på g??

Min lilla dam visar många tecken på att det är tänder påväg... Några bökiga nätter, hon spottar/dregglar/snorar och kliar sig i munnen. Det är väl bara att vänja sig då jag har hört att tandperioden håller på såhär ganska länge innan gaddarna pluppar ut... Jag har iaf förebyggt med bitringar som hon kan bita i och i eftermiddags åkte jag till Gränby och köpte en snorsug. Näsfrida heter den och ska tydligen vara bra för småbarns täppta näsor. Någon som har några andra bra tips vid tandsprickning?? Har haft Michaela och lilla Tuvalie här på lunch idag och så har vi tagit en lång promenad med barnen och druckit varm choklad, mysigt!



2 kommentarer:

  1. Michaela13/11/12

    Tack för idag! Supermysigt :)
    Jag har ju hört det där om att gnida på lite Alvedon på tandköttet om de är riktigt besvärade..dock kanske man bör kolla med BVC lr sjukvårdsupplysningen om sånt innan?!
    Vi har en näsfrida..den är faktiskt jättebra! Men äcklig känsla är det att suga =P ha i koksalt i näsan en stund innan så får du ut mer snor! Och mitt tips är ju också otrivin nässpray (koksalt) det blir ett himla sprut in i näsan (dock ofarligt, jag frågade en barnläkare..haha, nojjig-check! ) och det kan reta fram en nysning! Superbra! Tuvalie kunde ibland dra en tre-fyra nysningar direkt efteråt, och på så sätt sprutade hon själv ur snoret :) för näsfrida var hon inget fan av, och jag förstår henne! Den är effektiv men känns som att man suger ut halva hjärnan på dom =P
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tror att de är på G här hemma också!

    Hoppas att ni har haft en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera