lördag 1 februari 2014

Update

Kass uppdatering här på bloggen jag vet men jag har haft mycket att stå i den senaste tiden som gjort att det inte har varit prio 1 att sätta mig ner och blogga. 

Jag har fullt sjå att få ihop vardagen just nu. Det har varit en hektisk vecka och jag och Jonte har knappt träffat varandra :( Men det finns bra och dåliga veckor. De dåliga veckorna är han borta mycket med jobbet och det blir mycket att planera för att få ihop det med jobb, lämning, hämtning, barnvakt, matlagning, häst, stall och gärna lite sömn däremellan när man är själv... Känner mig just nu som en sliten mamma efter en extra tuff vecka... Är glad och tacksam att vi har så bra familj och vänner som ställer upp när det krisar. Häromkvällen så fick Linnea komma över och agera barnvakt åt Astrid några timmar, det tackar vi för!

Mitt upp i allt det här så har vi blivit tvungna att flytta Chili till ett nytt stall då vi inte kan stå kvar i det gamla. Lyckligtvis så har vi hittat ett toppenstall en bit ifrån det gamla som han kommer att flytta till nästa helg. Har en bra känsla i kroppen och är så glad att det har löst sig! 

Framför oss har vi flytten som väntar om ca en månad. Förrådet i källaren röjde vi förra helgen och idag har vi varit och kikat på badrum. Det kommer att vara mycket att göra framöver men nu tar vi nya tag och blickar framåt! Vi har iallafall varandra, det gäller bara att ta vara på det och ge tid för kärlek! Man glömmer lätt bort det mitt upp i all stress.

Min huvudvärk har iallafall hållt sig borta och det är jag glad över! Jag har inte tid att må dåligt! 

Pappan är borta även ikväll men imorgon har vi äntligen en HEL dag att umgås på, den tänker vi ta tillvara på till Max!

Nu åker jag och Astrid och hämtar pizza!
Melodifestivalen börjar ju ikväll så det får hålla mig sällskap när Astrid har somnat!

Ett eget utespa skulle inte sitta fel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar