torsdag 3 december 2015

Sovrutiner

Äntligen börjar Kevin kunna komma till ro och ha några sovstunder ungefär samma tider under dagen. Nu kan man lägga honom i spjälsängen eller i vagnen inne och han somnar. På natten ligger han fortfarande brevid mig då det är bekvämast så när han vaknar och ska ammas. Han brukar oftast vilja äta och sova för natten runt 22 på kvällen och sen vaknar han var tredje, fjärde timme och vill äta. Men jag ligger och ammar och rör mig inte ur fläcken på natten om det inte är så att han mot förmodan bajsar och jag måste gå upp och byta. När jag lämnar Astrid på mornarna på förskolan sover han gärna vidare i babyskyddet hemma i en timme eller två. Likaså om vi är iväg och handlar. Han gillar sitt babyskydd, tryggt och ombonat! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar