onsdag 23 mars 2016

Fjällen

Vi är nu hemma igen efter ett par fantastiska dagar uppe i Fjällen. Jag ska ärligt säga att jag varit ganska skeptisk mot fjällsemester och det här med att åka skidor. Jonte är mer eller mindre uppväxt på skidor och har varit i Fjällen i alla år med sin familj och kompisar medans jag inte har några erfarenheter alls. Efter dom här underbara dagarna har jag ändrat uppfattning!! Jag har ju tom prövat på att åka slalomskidor för första gången och det var riktigt roligt och gav mersmak! Det har varit härliga dagar med skidåkning, korvgrillning, pulkaåkning, varm choklad, bastu, badtunna, spelat spel på kvällarna och njutit av sooool och det bästa av alla är att vi fått umgåtts och vara tillsammans! Vi har delat stuga med farmor och farfar och Lisa och David som bjudit oss på skratt och glädje och vi är mer än nöjda och laddade med ny energi efter dessa härliga dagar! Till julen kommer vi tillbaka igen! Nu är vi hemma och har påsken att fira och Jonte är ledig hela 5 dagar till som vi får mysa tillsammans, helt underbart!!! 

Jag låter dessa härliga bilder tala för sig själv! 

Vi hyrde slalomskidor till Astrid som är riktigt duktig!




Kevin har skött sig utmärkt och hängt på!


Vesseltur upp på fjället där vi åt våfflor! 
Astrid fick träffa Valle- alla barns favorit! 


1 kommentar: