onsdag 13 april 2016

Pärla i näsan

Det händer grejer här hemma, herregud... 

Igår skulle jag laga lunch hemma med en missnöjd kille att bära på samtidigt och helt plötsligt så lossnar knappen man vrider graderna på på spisen och går inte att få tillbaka, plattan osar värme och jag får panik och ringer Jonte och skriker i telefonen. Han säger att jag ska lösa problemet! Svettig försöker jag vrida på stickan sim sitter kvar under knappen och får då ner värmen lite. Klockan närmar sig 14.30 och det är dags att hämta Astrid på förskolan men jag törs ju inte lämna huset med spisen på... Som tur är så är våra underbara grannar hemma och kommer in och hjälper mig och nu är det åtgärdat, vad har man inte grannar till?! Tack Gud! 

Idag sitter vi i soffan hela familjen och Astrid hittar en pärla i sina byxor. Vi tänker inte mer på det förrän ungen skriker och har pillat in den i näsan! Hon körde alltså en Lisabeth, vad sjutton skulle hon in med den där att göra?? Jonte hämtar en potatisaticka som vi efter mycket om och men får ut pärlan med. Jag trodde ett tag att vi skulle behöva åka till vårdcentralen eller nåt. Jösses, jag är helt slut! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar