tisdag 17 januari 2012

Barnmorskebesök+försäkringskassan

Idag har jag varit hos barnmorskan, andra besöket! Hon mätte min mage och lyssnade på bebisens hjärtljud. Vi pratade också allmänt om graviditeten och hur jag mår. Imorgon ska jag dit igen på "mitt träff". Efter jobbet ringde jag hit min kollega Anna som är hemma med havandeskapspenning nu. Hon har hjälpt mig att fylla i blanketter och lärt mig djungeln om försäkringskassan... Nu snurrar föräldrapenning, havandeskapspenning, semester, föräldraledigt och allt man ska lära sig när man skaffar barn i mitt huvud. Tack snälla Anna för att du kom och hjälpte mig. Det är guld värt för en som inte fattar ett skit av sånt där... Nu lugnar jag nerverna med varm choklad och mackor i soffan framför tvn!

Den här rulltårtan kan rädda en hel kväll! Muuuums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar