torsdag 26 maj 2011

Hårklippning och busig ridtur!

Lön igår och pengar på kontot igen, LYCKA!! Då åkte man ner på stan idag efter jobbet och klippte håret, välbehövligt! Nu är det kort och trendigt igen! Tog mig en kort sväng på stan också och uträttade lite ärenden när jag ändå var där. På em/kvällen har jag varit i stallet tillsammans med Elin. Vi tog oss en travtrimning i ridhuset först för att rida igenom hästarna lite och Chili kändes riktigt fin så då fick han som belöning en galopptur ute efteråt. Vi fick med oss Carina och Ricken i täten som gjorde att ridturen gick lite fortare än vanligt! JÄKLAR vad min häst kan galoppera fort och hitta på bus när han sätter den sidan till! Tur att jag satt kvar i sadeln när han drog iväg, släppte ner skallen och gjorde luftsprång i full galoppp! Det gick inte så kontrollerat som det brukar idag men det var nog bra för Chilis framåtbjudning med en sån här "röjsväng" även om jag och Elin hade fullt sjå att få stopp på våra hästar bakom Ricken och Carina! Men vi lever! Nu ska jag ta en dusch och stoppa i mig något att äta. Imorgon är det planeringsdag på jobbet hela dagen.


Nyklippt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar