torsdag 1 mars 2012

Graviditetspenning

Igår låg det ett brev från försäkringskassan på köksbordet när jag kom hem. Vad kunde det vara? Jo, ett beslut där det står att jag FÅR hel graviditetspenning f.r.o.m nu och 2 månader framåt!!!! Men varför i hela fridens namn får jag reda på det nu? Kunde dom inte ha kläckt ur sig det lite tidigare när jag t.o.m ringde förra veckan och frågade varför jag inte hade hört nåt. Hastigt och lustigt så är det alltså min sista dag på jobbet imorgon på väldigt länge! Känns lite vemodigt och konstigt att säga hej då till alla barn och mina underbara kollegor, men samtidigt tänker jag inte missa chansen att få vara hemma och förbereda och vila inför ett nytt liv! Det kommer att bli bra och jag tror att jag behöver den här tiden! Jag slutade jobba kl 13 idag och åkte då och hämtade upp mamma för att åka vidare till stallet. Tog en underbart härlig ridtur i det soliga vädret. Grusvägarna var bara och Chili fick lufta kroppen utan ridtäcke! Vilken dag! Nu ska jag ladda batterierna inför imorgon- barnmorskebesök på morgonen, ta avsked på jobbet och sen föräldrakurs kl 13. Fullspäckad fredag väntar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar