söndag 3 februari 2013

Fina Chili

Det har varit en tung och jobbig vecka på många sätt....

För er som inte vet så tog jag ett tufft och jobbigt beslut för ett tag sedan, att låna ut Chili ett tag då jag känner att tiden tyvär inte räcker till att rida, träna och tävla längre. Det finns en annan liten person i mitt liv nu och då har jag dåligt samvete när min bäste vän inte blir prio ett längre. Fina Chili bor numera för en tid framöver nere i Halmstad där Michaela ( som vi litar på till 100 % och som tar väl hand om honom på bästa sätt) ska rida, träna och tävla honom. Han bor i ett lugnt och fint stall hos hennes föräldrar och kommer att få det tipp topp på alla sätt vilket känns väldigt bra! Självklart så är det ett otroligt tomrum utan honom men det bästa för hans del är att hållas igång helt och få träna och åka på tävlingar. Han kommer att få vara med om ett stort äventyr, och i sommar ska vi åka och hälsa på, då ser jag fram emot en galopptur längs havet! Tills dess har jag bra kontakt med Michaela som rapporterar via sms, mail och film hur det går med allt! Jag, mamma och pappa fällde några tårar när vår fina Chili lämnade stallplanen igår. Vi kommer att sakna dig! Ha det så bra tills vi ses igen bästa finaste Chili Pepper!








1 kommentar:

  1. Sv. Har inte hunnit ta tag i det än, hästen ska sättas igång lite försiktigt först och jag ska bli frisk :P

    Alltid tråkigt att lämna bort sin häst, men som du säger är det för dess eget bästa! Fick ju äran att ha min kompis unghäst i ett halvår och den hade lika långt att åka...

    SvaraRadera