söndag 10 februari 2013

Ridit!

Idag har den här mamman dammat av tretornridstövlarna och dragit på sig finaste ridbyxorna och varit och ridit! Man vill ju sniffa häst och rida någon gång i veckan så att man inte tappar det helt nu när Chili är utlånad, så då har jag tagit tillfället i akt att få rida på en kompis häst som står i Vänge. Det är bekanta till Jonte och mig så vi stannade på fika innan vi åkte hem igen. Har svävat fram på en 8- årig fuxvalack vid namn Mille idag, annorlunda att rida någon annan häst, men väldigt roligt! Jag är redan taggad på att få komma tillbaka! Perfekt att kunna åka när man vill utan att känna några måsten! Det passar mig bra nu! Avslutar helgen med lite god mat och mys med mina älsklingar! Har haft en väldigt mysigt helg tillsammans med er mina hjärtan!

Nöjd häst och ryttare efter dagens ridpass! Tack Sofia för lånet!









1 kommentar:

  1. Roligt att få rida :) Sv. Mja, vi har några ridvägar på vår sida, men så klart fler om man tar sig över vägen. Tanten är helt ok trafiksäker och vägrenen är ju bred, så jag har inte tyckt att det varit något problem :)

    SvaraRadera