tisdag 12 februari 2013

Liten sjukstuga...

Sen igåreftermiddag har jag legat utmattad med huvudvärk och ont i kroppen. Känner mig helt orkeslös och matt... Inatt vaknade vi av att Astrid ligger och kräks i sängen så nu har man torkat bebisspya för första gången, ingen rolig historia kan jag tala om... Som tur är så är hon inte magsjuk utan det är slem i halsen som hon kräks av stackars liten... Inte nog med att mamman har huvudvärk så kastar ungen en träkloss rätt på ögonbrynet på mig på morgonen, gjorde djävulskt ont ska jag säga... Som tur är så har vi pappa Jonte hemma idag, han kör vab och vas (vård av sambo) på samma gång. Lycka är att bli omhändertagen av den man älskar när man inte är riktigt pigg. Nu ska vi se till att bli pigga fort så att vi kan ut och träffa folk igen, blir alldeles för rastlösa av att vara hemma. Nu- bädda rent en nerspydd spjälsäng och ta hand om bajsiga kläder, kräket övergick nämligen i diarré här på morgonen! Det är roligt med småbarn!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar