lördag 16 april 2011

Hästbytardag!



kl. 8.30 vaknade jag imorse, vad är det för fel på mig?? Sover inge bra när inte Jonte ligger brevid helt enkelt så jag gick upp och hämtade UNT och kikade igenom bostadsguiden, åt frukost för mig själv och åkte till stallet tillsammans med Elin så vi var där redan kl. 10! Vi mockade och gjorde fint i stallet innan vi tog in hästarna, dom var inge sugna på att följa med oss in när det var så fint väder ute... Tur att det går att muta med morötter! Vi bytte häst på ridturen idag så Chili fick Elin på ryggen medans jag red Wille, gick hur bra som helst! Det är nyttigt för både ryttare och häst att byta lite ibland. Efter ridturen fick hästarna gå ut i hagen utan täcke, härligt! Jag sprang in på Gränby centrum och systembolaget iklädd ridkläder i hopp om att inte träffa någon man kände påvägen hem och sen åkte jag förbi Emil och stannade på fika tillsammans med mamma, pappa och mormor. Nu ska jag duscha och koppla av en stund för ikväll är det premiärgrillning med Linnea hemma hos Elin och Allan i Årsta, trevligt!!! Sen får vi se vad kvällen har att bjuda på :) Trevlig lördag lovers!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar