måndag 4 april 2011

Vårflod

Så var det måndag igen och arbetsdagen har flytit på bra, långutflykt med barnen i geggan på förmiddagen och självklart så glömde jag mina gummistövlar kvar hemma imorse.... Jobbade till kl 15 idag och åkte direkt ut till stallet med en liten mellanlandning i Björklinge för att hämta mamma och foder till Chili. Jag och Elin tog en kortare uteritt idag. Tror Chili behövde en liten relaxdag efter gårdagens longering i pessoan som gick så bra :) Duktiga häst! Det är riktigt lerigt och blött ute på landet nu och åkrar och ängar är täckta av vatten som bildat stora floder. Nu är det adjöss med snön men ett stort jobb av att borsta lerig häst till följd :/ Som dom ser ut... Idag efter ridturen tvättade jag svansen och hade i pälsglans och skrubbade benen så gott jag kunde, så är han fin ett tag iallafall. Nu ska jag äta köttfärsås och spaghetti och glo på tv!


Dagens naturupplevelse






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar