lördag 19 januari 2013

Fredagen

Mamma var barnvakt åt Astrid några timmar igår då jag hade en sadelinpassare som skulle komma ut till stallet och kolla Chilis sadel kl 14. Gissa vem som hade varit glad HELA tiden jag varit borta? Jo duktigaste Astrid! Känns skönt att lilla damen nu har bestämt sig för att det är helt okej att vara utan mamma och pappa ett tag! Mormor och morfar är ju mer än gärna barnvakt åt vår lilla solstråle! Jag och Michaela ( medryttaren) hade hjälp av en tjej som jobbar som sadelinpassare. Hon kom ut till stallet igår och hjälpte oss att titta på sadeln som inte ligger helt bra på Chili längre, och med lite hjälp så kom vi fram till att sadeln behöver stoppas om så det löste sig på ett väldigt smidigt och hyffsat billigt sätt. Förhoppningsvis får vi tillbaka sadeln omstoppad och med en ny pad om ca en vecka. När vi var klara åkte jag till Björklinge där jag möttes av en glad dotter som haft det roligt med mormor och morfar! Jag stannade och åt pappas pizza innan jag och Astrid åkte hem till stan igen. På kvällen hade vi farbror Victor här, det blev stim och stoj som vanligt och Astrid fick vara vaken lite längre än vanligt. Det var ju ändå fredag!

Idag vaknade vi till 20-, Burr... Har precis ätit en lång frukost allihopa och nu är det lek och bus innan det är dags för förmiddagslur. Då funderar jag på att ta ett varmt bad och rå om mig själv en stund! Ha en fin lördag!

Lek och bus med mormor


Världens bästa mormor och morfar!



1 kommentar:

  1. Hej! Visst hade du din häst på Sandbro innan? Vet du hur man får kontakt med de som har stället? Har min häst uppstallad i närheten och är sugen på ridhuskort, haha :)

    SvaraRadera