måndag 21 januari 2013

Hemmadag

Jonte är dunderförkyld och har varit hemma från jobbet idag. Astrid är inne på andra natten ( dock något bättre än igår) att sova dåligt. Om det beror på tänderna, att hon drömmer mardrömmar, har ont någonstans eller bara är inne i någon av alla dessa " faser" vet jag inte. Vi har hursomhelst varit hemma och tagit det lugnt hela dagen. På eftermiddagen var Jonte pigg nog att ta hand om Astrid medans jag åkte iväg till stallet. Det var skönt och uppiggande att få komma ut ett tag. Änsålänge har jag själv inte känt av att någon förkylning är på g, hoppas jag klarar mig.

Har jag föresten berättat att vår lilla älskling har sagt mamma och pappa nu? Hennes första riktiga ord blev pappa och det säger hon typ hela tiden ( den lilla skitungen!) Helt fantastisk upplevelse att få vara med när ens barn säger mamma för första gången!

Tillbringade en del tid såhär idag, mysigt, och välbehövligt!


Astrid blev väldigt fundersam när vi tittade på filmer vi filmat på henne idag. Konstigt att se och höra sig själv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar