torsdag 17 januari 2013

Gårdagen

Igår startade öppna förskolan igen så jag och Astrid gick dit på morgonen. Så roligt att träffa alla barn och mammor igen och Astrid sken som en sol under sångstunden! Jag kommer verkligen att sakna öppna förskolan när mammaledigheten är slut :( Det är så himla mysigt!! När Jonte kom hem från jobbet så åkte jag ut till stallet, det snöade lite i stan när jag åkte men det var ingenting mot hur det snöade när jag kommit halvvägs, tillslut såg man knappt vägen och jag kröp fram i 40 km/h. Likadant var det halva vägen när jag skulle köra hem. Usch det är så otäckt att köra när det är snöoväder och något jag helst undviker... Ridpasset gick iallafall jättebra och jag kom hem helskinnad och tog en dusch och lugnade nerverna... Imorgon hoppas jag på bättre väglag när jag ska ut och åka för då ska jag dessutom ha Astrid med mig, en väldigt dyrbar last. Ni hörde väl om den jättestora trafikolyckan vid bron i Skåne? Hua... Det är bättre att ta det säkra före det osäkra när det gäller att köra bil på vintern, men jag var helt säker på att det inte skulle snöa igårkväll. Nog om detta.

Kl 07.30 startade vi dagen idag. Dottern kvittrar och är piggare än någonsin. Mamman är dock inte lika pigg, men jag kommer nog igång!

Vi har ett vinterlandskap och en insnöad bil igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar