tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton

I år firade vi nyår i Björklinge tillsammans med mina föräldrar och Emil, Elinor och Vincent. Kan inte ens minnas när jag firade nyår "hemma" sist! Astrids första nyårsafton, självklart så var hon finast av alla i sin festblåsa som jag hade köpt! Kvällen bjöd på tre rätters middag bestående av förrätt ( kräftsoppa) som Emil och Elinor stod för, oxfilé med ugnsgratinerad potatis och rödvinsås (gjort av mamma o pappa) och varma hallon och jordgubbar med vit choklad och glass till efterätt som jag och Jonte fixade. Under kvällen intogs även diverse viner, cider, likörer, whiskey och champagne. Väldigt gott och trevligt alltihop! Astrid sov över tolvslaget trots att det smällde och dundrade av raketer utanför fönstret. Vi hade en väldigt trevlig och rolig kväll tillsammans och eftersom ingen av oss ville vara nyktra i år så stannade vi kvar och sov över. Mysigt att vakna upp lite lagom bakis och äta frukost tillsammans allihopa! Vi har hängt där hemma hela dagen idag och jag och mamma orkade oss iväg till stallet en sväng innan vi avslutade nyårsdagen med pizza hela gänget! Nu är det 2013 och jag önskar er alla en god fortsättning på det nya året!

Bjuder såklart på härliga nyårskarameller från gårdagen! En kväll med mycket skratt och kärlek!

Nyårsfin mamma och dotter!


Likaså en fin pappa!


Dags för förrätt!


Oxfilé!





Lite att dricka!


Vi hade lite presentutdelning eftersom Emil och Elinor inte var här på julen








En pulka till Astrid


Och inte att förglömma den fantastiska toaborsten!





Mys med Vincent








Dags att korka upp champagnen!


Och tända på raketerna!











Gitt nytt år!!


Vi firade 6 år på nyårsafton!








Min fina mamma och pappa


På nyårsdagen lekte kusinerna för fullt!








Och pulkan invigdes!


Jättekul tyckte Astrid! Nu vill vi bara ha tillbaka snön så att vi kan ut och åka mera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar