tisdag 25 december 2012

Juldagen

Efter en hel natts god sömn ( och sovmorgon till 9.30 efter morgonvällingen) så är vi ganska pigga efter julfirande i dagarna 2. Jag fick skippa den traditionsenliga juldagsridningen då det kommit en massa ny snö under natten som gör det lite besvärligt att köra bil ut till Viksta :( Får göra ett nytt försök imorgon. Istället packade vi upp alla fina julklappar vi fått och åt upp allt julgodis till Johan Falk filmen som jag gick och hyrde när Astrid sov middag. Ett eget litet julbord har vi också hunnit med här hemma. Förr om åren så slog man alltid klackarna i taket och söp sig full, trängdes bland folk och gick på krogen på juldagen men tiderna förändras- Nu njuter jag av att umgås med min fina familj och bara vara hemma och mysa! Att vara mamma är det bästa som har hänt mig!

Julafton firade vi i Vänge tillsammans med farmor Lotta, farfar Hasse, faster Lisa, farbror Victor, Christopher, Jenny och kusin Lovisa. Det blev en väldigt lyckad jul med gröt lunch, Kalle anka, julmat och godis i massor, jultomte, fina julklappar och mycket skratt och lek, precis som det ska vara! Jag är säker på att Astrids första jul inte kunde blivit bättre! Vill tacka alla inblandade för fina julklappar och trevligt sällskap, ingen nämnd, ingen glömd! Vi är sååå nöjda att vi har så fina människor runtomkring oss! Jag har b.l.à en underbar sambo som vill skämma bort mig på spa. I ett av paketen som jag fick låg nämligen ett presentkort på Jennys spa, massage, ansiktsbehandling och bubbelbad ska jag få avnjuta tillsammans med några tjejkompisar! Vilken julklapp! Nu njuter vi sv många mellandagar att spendera tillsammans. Hoppas att ni också har haft en mysig jul tillsammans med nära och kära. Här kommer lite härliga bilder att minnas från vår jul, Astrids första!
























































En hemsk gris dök upp i ett paket och förde oväsen...




Jag och Jenny gjorde sillsallad! Det har jag inte haft på julbordet på flera år! Mums!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar