måndag 7 februari 2011

Läskig dag....

Så var det måndag igen då och jag var på jobbet tidigt imorse och öppnade. Det har hänt 2 läskiga saker på samma dag idag :( Möttes av en förälder på jobbet imorse som mist en bekant till familjen, han som dog i en skidolycka i Sankt Anton, ush va världen är liten ibland :( Sen när jag kommer till stallet berättar Carina att två hästar från Skyttorp varit på rymmen (varav den ena irrat omkring vid våra hagar c.a 5 km bort) Dom hade skenat på stora vägen och en av hästarna blev påkörd och så illa skadad att den var tvungen att avlivas på plats med slaktbil och allt. Fy så hemskt! Det är verkligen min värsta mardröm att det ska hända just min häst, HUA.... Nog om hemskheter, min dag har flytit på bra, jobb till 15.30 och därefter hämtade jag Jonte på postterminalen då han på morgonen "glömt" att han hade sin bil hos Viktor i Flogsta, suck! På kvällen har jag varit i stallet, red ett kort pass på en halvtimme idag bara för att känna igenom Chili från helgens kurs, och han kändes riktigt avspänd och fin. Har precis tittat på Familjen Annorlunda, höjdpunkten på måndagen, och i kvällens avsnitt var det hästar inblandat, me like :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar