torsdag 23 december 2010

Dan före dan!

Hur laddar ni upp dan före julafton? Själv så har jag jobbat fram till kl 13, vi hade bara 4 barn idag så dagen har varit väldigt lugn och stillsam! Efter jobbet brummade jag vidare direkt till stallet. Jag och Ninna trotsade kylan och red ut en sväng tillsammans. Det var ju "bara" 13 minusgrader ute idag :) Hästarna var pigga och glada och tyckte nog att det var skönt att få komma ut en sväng. Svängde förbi mamma och pappa påvägen hem för att beundra deras fina julgran som katten änsålänge inte har vält omkull! Ser fram emot att fira jul där imorgon med allt som hör julafton till :) Har precis klivit upp från ett varmt bad och ikväll ska vi ha "Lillajulaftonmys" här hemma och spela Bingolotto, värsta kul! Det har jag inte gjort sen jag var liten! Det är ju uppesittarkväll så vi ska hänga med så länge vi orkar Jonte och jag!
         Mitt julfirande imorgon kommer att se ut såhär:

På julaftonsmorgon/förmiddag: Grötfrukost och julklappsöppning tillsammans med Jonte.

C:a kl 14: Önskar vi varandra god jul och delar på oss för att åka till vardera familj. Jag hämtar upp mormor och beger mig till Björklinge för att fira jul där med familjen. Sover över och är hemma igen på juldagseftermiddagen. På juldagskvällen väntar traditionell fest+utgång!

Längtar verkligen efter att få sätta igång och fira jul nu! 1 dag kvar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar