lördag 22 januari 2011

Min ridutrustning

Tänkte som så många andra "hästbloggare" berätta om min ridutrustning!

1. Ridbyxor, mina favorit i jeans, men till vardags blir det vanliga från Hööks med mina svarta favorit långa lädershaps över.

2. Kinslandtröja i mörkblått

3. Svart vinterjacka med luva på vintern, röd Mouantain horse ridjacka från Sporren på vår/sommar. Svart väst på våren.

4. Svarta ridskor till vardags och vinterridkängor när jag rider ut. Tretorn ridstövlar vid träning/tävling och fina tillfällen!

5. Grå halvgammal GPA hjälm till vardags och en svart lättviktshjälm vid träning/tävling.

6. Vanliga sporrar till vardags (förutom när jag rider ut) och lite vassare rullsporrar vid tävling.

7. Ridstrumpor från Kingsland, eller vanligt rutiga från Hööks. Används flitigt!

8. Underställsbyxor och tröja på vintern.

9. "Rånarluva" under hjälmen vid uteritt!

Hästens utrustning: (Väldigt vanlig och utan krusiduller)

1. Bruna Eskadron benskydd runtom, senskydd i fram. Vita eller andra bruna skydd vid träning/tävling.

2. Svarta gummiboots runtom när jag rider ut på vintern och Chili är broddad.

3. Shabrak i olika färger och märken. Mörkblått med matchande luva på tävling.

4. Brunt träns med tre-delat bett och remont nosgrimma, varje dag och även vid träning/tävling.

5. Brunt ridtäcke samt ett mörkblått i ull vid finare tillfällen.

                     Snyggt och stilrent ska det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar